6/17/09

TENTANG WOODBALL

Hari ini aku nak cerita mengenai sejenis permainan/sukan yang terdapat di sekolah aku...setahu aku di daerah Bera ini, sekolah aku merupakan sekolah yang pertama yang mempunyai kemudahan permainan ini...kami telah diperkenalkan semasa kami form 3[klau silap]" pada 2005 yang lalu. Mungkin...ramai antara kita mengetahui mengenai sukan Golf...tapi masih janggal mendengar "WOODBALL"...
Woodbal dimainkan dengan menggunakan "stick"/pemukul daripada kayu, bola juga kayu serta "gate" dia juga semuanya kayu...tengok sahaja pic yang aku sertakan ini...kecuali bendera sahaja kain...hehehe...


Woodball biasanya dimainkan antara 2 hingga 4 orang...lebih pun tak per...boleh...tapi kalau korang sanggup nak tunggu "turn" silakan...biasanya kalau ramai akan dibahagikan kepada group. Untuk pemenang, permainan ini akan mencari pemain yang memukul bola tersebut paling sedikit bagi setiap "gate"...seperti di sekolah aku, ada 24 "gate" semuanya...senang aku cakap macam golf...sekarang sukan ini semakin popular...


Untuk pakaian, lebih kurang macam orang main golf...tapi, sekiranya anda bukan seorang penyabar...baik hentikan ler nak main benda ni...biasanya ia mengambil masa di antara 1 hingga 2 jam atau lebih...bergantung kepada kepakaran dan tahap permainan seseorang...macam aku, masih "amatur"...pepaham jer ler...dan aku lak cepat naik bosan benda macam ni...boleh dimainkan pada bila-bila masa...nak malam pun boleh...tapi pastikan tahap keselamatan okey dan ada "sportlight"...




2 comments:

  1. aku cume xske woodball ni sbb tiang gol dye 2 slalu wt ak hmpr2 tersungkur...

    ReplyDelete

SEJARAH FELDA

SEJARAH FELDA